Artykuł sponsorowany

Czy coroczny przegląd pompy ciepła jest konieczny?

Czy coroczny przegląd pompy ciepła jest konieczny?

Pompa ciepła w domu umożliwia pozyskanie energii ze środowiska i przekazanie ciepła do instalacji grzewczej. Jej regularne przeglądy i serwis to gwarancja bezawaryjnego, wydajnego działania. Obowiązek przeprowadzania prac serwisowych jest związany z warunkami gwarancji producenta pompy. Czy dokonywanie przeglądu raz na 12 miesięcy jest obligatoryjne dla wszystkich użytkowników pomp ciepła? Dowiedz się, jak często należy wezwać serwisanta!

Jak często trzeba robić przegląd pompy ciepła?

Wiele instalacji w domu wymaga regularnych przeglądów. Nie inaczej jest z pompą ciepła. Przegląd serwisowy pompy powinien być dokonywany raz w roku. Po zakupieniu nowej pompy trzeba dopełnić tego obowiązku przed upływem 12 miesięcy od daty rozpoczęcia eksploatacji. Częstotliwość przeglądów określona jest w umowie gwarancyjnej. Zgłoszenia można dokonać telefonicznie lub przez internet za pomocą formularza kontaktowego. Taką możliwość daje np. V-SERWIS z PoznaniaAby zachować gwarancję, trzeba umawiać serwisanta co roku, zanim minie 12 miesięcy od daty poprzedniego przeglądu. Każdy przegląd dokumentowany jest wpisem do karty gwarancyjnej. Osobą zajmującą się serwisem jest przedstawiciel producenta pompy ciepła lub autoryzowany serwis.

Na czym polega serwis pompy ciepła?

Profesjonalne przeglądy gwarancyjne pomp ciepła przeprowadzane są przez serwisantów. Składają się z kilku ważnych etapów. Na początku sprawdzany jest układ dolnego źródła pompy ciepła, potem górnego. Jeśli konieczne są prace serwisowe przy obiegu czynnika chłodniczego, należy skorzystać z usług fachowców ze specjalnymi uprawnieniami gazowymi. Wszystko to ma na celu zachowanie maksimum bezpieczeństwa. Podczas przeglądu serwisant kontroluje stan automatyki i nastawy. Pomiędzy poszczególnymi rodzajami pomp ciepła występują pewne różnice, co wpływa na sposób przeprowadzania przeglądu.

Pompy ciepła korzystają z odnawialnych źródeł energii. Ich użytkownicy chwalą sobie niskie koszty eksploatacji tych urządzeń i dobre efekty w ogrzewaniu budynków. Istotna jest także redukcja emisji szkodliwych gazów do atmosfery. Aby pompa działała bez zarzutów, konieczne jest regularne zlecanie prac konserwacyjnych oraz dokonywanie przeglądów przez profesjonalnego serwisanta.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.