Artykuł sponsorowany

Jak działa tzw. wentylacja hybrydowa?

Jak działa tzw. wentylacja hybrydowa?

Wentylacja hybrydowa – jako skuteczne połączenie wentylacji mechanicznej i naturalnej (grawitacyjnej) zapewnia stałą wymianę powietrza w budynku i pomaga ograniczyć koszty comiesięcznej eksploatacji. Jej działanie opiera się na silniku, systemach sterujących, czujnikach, nasadach, kanałach wywiewnych i nawiewnych. Co warto o niej wiedzieć?

Czym jest wentylacja hybrydowa?

Wentylacja hybrydowa ma swoje korzenie w wentylacji naturalnej. Działa naprzemiennie – naturalnie i mechanicznie. Zdarza się też, że oba systemy się uzupełniają. Jej głównym celem jest skuteczne ograniczenie zużycia energii, niezbędnej do pracy instalacji – jednocześnie przy zachowaniu odpowiedniej wymiany powietrza. Przydaje się w mniej sprzyjających wentylacji warunkach.

Firma CM Instalacje z Lublina to punkt, którego nie należy pomijać, jeśli chce się zamontować w swoim domu wentylację hybrydową, przemysłową, mieszkaniową.

Sposób działania wentylacji hybrydowej

Wentylacja hybrydowa opiera się na tradycyjnym schemacie wymiany powietrza w danym budynku. Wykorzystuje się w niej tzw. nawiewniki lub nawietrzaki, przez które świeże powietrze wpada do pomieszczenia. Usuwanie zanieczyszczonego powietrza z wewnątrz budynku odbywa się natomiast za pośrednictwem kominowych kanałów wentylacyjnych, umieszczonych w górnych częściach pokoi. Ciśnienie, jakie wytwarza się na skutek zmieszania gazów o różnych temperaturach, powoduje ruch mieszanin. Uaktywnia się działanie nasady hybrydowej (turbiny), która wykorzystuje podciśnienie w kominie i usuwa zużyte powietrze.

Zaleta wentylacji hybrydowej polega na trafnym działaniu. Jeżeli wiatr przestanie wiać, nasada dalej się obraca – dzięki umieszczonym wewnątrz silnikowi o niewielkiej mocy. Jeżeli wiatr jest natomiast zbyt silny, owo urządzenie powoduje spowolnienie obrotów turbiny. Pracą całej wentylacji hybrydowej sterują specjalne układy sterujące, z którymi sprężone są czujniki, przełączające tryby pracy systemów (mechanicznego i naturalnego).

Najważniejsze zalety wentylacji hybrydowej

Główna zaleta wentylacji hybrydowej to cena – jest znacznie tańsza aniżeli wentylacja mechaniczna. Wyróżnia się też cichym działaniem (nie słychać pracujących silników). Wyróżnia się łatwym montażem. Jej budowa nie wymaga dodatkowych pozwoleń.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.