Kiedy nawierzchnia drogowa kwalifikuje się do usunięcia?

Stan nawierzchni drogowej to czynnik wpływający na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Dlatego ważne jest, aby warstwa jezdna drogi spełniała standardy, pozwalające na bezpieczną i komfortową jazdę. Służby odpowiedzialne za utrzymanie dróg powinny więc regularnie sprawdzać ich stan techniczny, a w razie konieczności zlecać niezbędne naprawy. Sprawdźmy zatem, kiedy nawierzchnia drogi musi zostać usunięta i zastąpiona nową?
Co najbardziej niszczy drogi?
Nawet najlepiej wykonana droga, jest narażona na uszkodzenia. Do najbardziej destrukcyjnych czynników zaliczamy pogodę. Niskie oraz wysokie temperatury, w połączeniu z nadmiernym obciążeniem drogi, bardzo często prowadzą do powstawania pęknięć wzdłużnych i poprzecznych, czy wybrzuszeń, popularnie nazywanych koleinami. W konsekwencji jezdnia zaczyna się kruszyć, a ubytki warstwy ścieralnej stają się coraz większe. Sposób naprawy dróg zawsze warto skonsultować z fachowcami. Takich znajdziemy np. w firmie FREZBUD z Lubartowa, która specjalizuje się w remontach nawierzchni drogowych. Dzięki nowoczesnym maszynom, długoletniemu doświadczeniu, a także stosowaniu innowacyjnych technologii modernizacji dróg, oferta firmy wykracza poza tradycyjne metody naprawy uszkodzeń drogowych. Do sztandarowych technologii firmy z pewnością można zaliczyć frezowanie nawierzchni drogowych 3D.
Jak usuwa się uszkodzoną nawierzchnię drogową?
Podczas modernizacji drogi zdarzają się sytuacje, gdy stan remontowanej nawierzchni jest w tak fatalnym stanie, że z technologicznego i ekonomicznego punktu widzenia, uzupełnianie powstałych ubytków nie ma sensu. Wtedy jedyną opcją jest usunięcie uszkodzonej warstwy ścieralnej i zastąpienie jej nową nawierzchnią. Taka operacja pozwala na odtworzenie szosy w standardzie zbliżonym do nowo wybudowanych dróg. Wymieniając warstwę ścieralną na nową, warto wiedzieć, że od pewnego czasu usuwanie nawierzchni drogowych można wykonywać z zastosowaniem technologii frezowania 3D. Polega ona na użyciu frezarek wyposażonych w system cyfrowego sterowania. Pozwala on na automatyczne dopasowanie maszyny do kąta nachylenia frezowanej powierzchni. Dzięki temu frezowanie jest niezwykle precyzyjne. Urządzenia tego typu można stosować do asfaltu oraz nawierzchni betonowych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Biuro Projektowo Konsultingowe Buko Sp. Z O.O.
Budownictwo przemysłowe
woj. małopolskie32-020 Wieliczka, os. Karola Szymanowskiego 7 lok. 27
-
Konkret Mariusz Działak
Budowlane usługi - odwodnienia
woj. świętokrzyskie25-431 Kielce, marsz. Piłsudskiego 16 lok. 51
-
Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Żyrardów sp. z o.o. sp.k.
Budowlane usługi - hydrotechniczne, wod.-kan.
woj. mazowieckie02-495 Warszawa, Plac Czerwca 1976 Roku 2 lok. 215A