Artykuł sponsorowany

Obowiązki i zadania inspektora BHP

Obowiązki i zadania inspektora BHP

Inspektor BHP zgodnie z obowiązującymi przepisami pełni funkcje doradcze i kontrolne dotyczące przestrzegania obowiązujących zasad bezpieczeństwa i higieny na stanowisku pracy. Specjalista BHP musi mieć odpowiednie kwalifikacje do wykonywania zawodu, potwierdzone stosownym dyplomem. Ponadto pracownicy BHP zobowiązani są do odbywania szkoleń okresowych, co regulują obowiązujące przepisy.

Outsourcing usług BHP

Nieprzestrzeganie zasad BHP w zakładzie pracy może spowodować nałożenie kar finansowych przez jednostki uprawnione do kontroli. Co do zasady, w przedsiębiorstwach zatrudniających nie więcej niż 100 osób obowiązki inspektora BHP może wykonywać pracodawca lub uprawniony podwładny – pod warunkiem posiadania odpowiednich uprawnień. W większych zakładach wymagane jest utworzenie służby BHP. Duże przedsiębiorstwa najczęściej zlecają obsługę BHP wyspecjalizowanym firmom. Tego typu usługi świadczy firma ADREM z Wrocławia.

Usługi doradcze z zakresu BHP uwzględniają pełne wsparcie na każdym etapie wdrażania norm bezpieczeństwa w zakładzie pracy. Inspektor BHP z Wrocławia na bieżąco śledzi wszelkie zmiany wprowadzane przez ustawodawcę i wdraża je w życie.

Zakres obowiązków inspektora BHP

Inspektor BHP jest zobligowany do przeprowadzania kontroli warunków pracy oraz przestrzegania obowiązujących przepisów. W razie stwierdzenie jakichkolwiek nieprawidłowości ma obowiązek poinformowania pracodawcy o zaistniałych zagrożeniach oraz sformułować wytyczne dotyczące koniecznych do wdrożenia zmian.

Każdy specjalista BHP co najmniej raz w roku musi sporządzić raport dotyczący analizy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy wraz z zaleceniami umożliwiającymi poprawę obecnych warunków w celu minimalizowania zagrożeń dla zdrowia i życia pracowników. Co więcej, inspektor BHP bierze czynny udział w opracowywaniu planów modernizacji zakładów i koordynuje wdrażanie zmian z zakresu bezpieczeństwa.

Inspektor BHP uczestniczy w przekazywaniu nowych lub rozbudowanych obiektów do użytku oraz na bieżąco przygotowuje wszelkie potrzebne instrukcje, regulaminy i zarządzenia zgodne z obowiązującymi przepisami BHP. Ponadto specjalista BHP ma obowiązek dokonywać ocen ryzyka zawodowego dla poszczególnych stanowisk.

W razie wypadku w zakładzie pracy specjalista BHP bierze czynny udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn zdarzenia oraz sporządza wnioski, a następnie kontroluje czy wytyczne zostały wdrożone. Ma także obowiązek prowadzić rejestry całej dokumentacji powstałej podczas wypadków.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.